MME tilskud til natten for at sikre en længere søvnperiode?

29. marts 2008

Alder:
3 mdr.

MME tilskud til natten for at sikre en længere søvnperiode?

Hej Helen

Vores søn er 11 uger i dag og er begyndt med at vågne hyppigt om natten. Han sover typisk fra kl. 20-21 og står op ved 7-8 tiden. I dén periode fik han tidligere mad efter ca 3-4 timer og derefter efter 3 timer og til sidst efter 1-2 timer. Jeg prøver at give ham et ”drømmemåltid” når jeg går i seng omkring kl. 22 (hvis han vel at mærke er faldet i søvn ved 20-20.30 tiden)…for at undgå at jeg skal vækkes allerede efter 1 times søvn kl. 23.

Men nu er han begyndt med at vågne 1. gang omkring kl. 00-01.00 og det er jo fint nok, men herefter så vågner han efter 1,5 time – 2 timer hver gang…og når han så skal spise i 10-20 min. hver gang og så lige skal vugges lidt i søvn, så er der i værste fald kun 1 times søvn af gangen til mig.

Min SP har rådet mig til at droppe den liggende amning og sætte mig op hver gang, for at undgå at jeg falder i søvn – men det har ikke hjulpet.

Jeg ved, at vælling er for tidligt, men hvis jeg nu vil forsøge med MME – bare som en natflaske, hvilken type skal jeg så vælge? Jeg har læst at gul allomin er mest mættende, men jeg vil lige tilføje at jeg selv har lidt allergi (høfeber) – skal jeg så hellere vælge en anden eller er gul allomin okay, når det kun drejer sig ...

Annonce

... om en natflaske?

Hvornår skal jeg så give flasken (inden putning kl. 20 eller 1. gang han vågner) og hvor meget?

Risikerer jeg at han så ikke vil tage mit bryst bagefter, fordi min mælk ikke mætter lige så meget?

Jeg HAR forsøgt at tanke ham op i løbet af dagen – men efter at han er blevet mere nysgerrig på omgivelserne så spiser han ikke så meget. Han siger tydeligt fra, ved at begynde at skrige – han søger brystet, sutter 2 sekunder og så slipper han. Så jeg føler ikke at jeg kan give ham mere mad i løbet af dagen. Lægger ham også til ofte, for at presse lidt mere mad i ham, men det kan vel også resultere i at han vænner sig til at spise tit og dermed også vil spise hyppigere om natten?

Jeg har ikke forstand på sutteflasker - for det eneste vi har prøvet at give ham er sukkervand/kamillete. Men jeg ved, at der er forskel på hvor meget der kommer ud af sutten. Vi har Avent-flaske, men jeg tror kun der er 1 hul i (fra én af de bokse man kan få når man er gravid, Babysam, Matas eller lignende pakke). Hvad bør jeg bruge når han er 11 uger og når det er MME der skal gives?

Han tager sut og er generelt en glad dreng og har ingen særlige maveproblemer haft.

På forhånd tak.

Venlig Hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder